Neoliberalismo y Reforma Laboral

La Ineficacia de la Agenda 2030 de las Naciones Unidas para el Desarrollo Sostenible

  • Tiago Muniz Cavalcanti UNIVERSIDADE FEDERAL DE PERNAMBUCO
  • Juliana Teixeira Esteves
  • Carlo Benito Cosentino Filho UNIVERSIDADE FEDERAL DE PERNAMBUCO

Abstract

This essay demonstrates that the perpetuation of a consumerist society and the continuous advance of neoliberal politics will hamper the achievement of sustainable development and will turn the Agenda 2030 into an ineffective program which guidelines won't become practice. An actual sustainable development and the accomplishment of all program's established goals require a drastic and total decomposition of the social world in order to build a fully distinct sociability model.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Tiago Muniz Cavalcanti, UNIVERSIDADE FEDERAL DE PERNAMBUCO

Professor do curso de especialização em Direitos Humanos e Trabalho da Escola Superior do Ministério Público da União. Doutorando em Direito do Trabalho e Teoria Social Crítica pela Universidade Federal de Pernambuco, com período de pesquisa no Centro de Estudos Sociais da Universidade de Coimbra, Portugal. Mestre em Direito pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Especialista em Direito Material e Processual do Trabalho. Procurador do Trabalho.

Juliana Teixeira Esteves

Professora da Faculdade de Direito da Universidade Federal de Pernambuco. Mestra em Ciência Política e Doutora em Direito pela Universidade Federal de Pernambuco. Pós-doutoranda no IRES/FRANCE, França. Líder do grupo de pesquisa "Direito do Trabalho e Teoria Social Crítica" e colíder de "Direito e Política". Advogada, presidente da Academia Pernambucana de Direito do Trabalho e vice-presidente do Instituto Ítalo-Brasileiro de Direito do Trabalho.

Carlo Benito Cosentino Filho, UNIVERSIDADE FEDERAL DE PERNAMBUCO

Professor da Faculdade de Direito da Universidade Federal de Pernambuco e das Faculdades Integradas Barros Melo. Mestre e Doutor em Direito pela Universidade Federal de Pernambuco. Membro do Instituto Ítalo­-Brasileiro de Direito do Trabalho e da Rede Nacional de Pesquisas e Estudos em Direito do Trabalho e da Seguridade Social. Advogado.

Published
2019-12-18
How to Cite
Muniz Cavalcanti, T., Teixeira Esteves, J., & Benito Cosentino Filho, C. (2019). Neoliberalismo y Reforma Laboral: La Ineficacia de la Agenda 2030 de las Naciones Unidas para el Desarrollo Sostenible. Labor and Human Development Law Journal, 2(2). https://doi.org/10.33239/rtdh.v2i2.49